Voor het plaatsen van cookies hebben wij uw toestemming nodig. Beheer uw cookievoorkeuren.

Er worden steeds hogere eisen gesteld aan de overheid en dus ook aan UWV. Om de organisatie daarbij te helpen, moet je de communicatiefunctie zowel strategisch, tactisch als operationeel goed op orde hebben. Alleen op die manier zorg je ervoor dat de juiste informatie bij de juiste doelgroepen terechtkomt. Dat doen we voor burgers, cliënten, werkgevers, stakeholders, maar ook voor onze collega’s. Communicatie zorgt voor informatie-uitwisseling, inspiratie en verbinding. Het kernwoord daarbij is draagvlak.

Communicatie gaat twee kanten op: extern, naar de samenleving toe en intern, naar je collega’s. En het bestaat uit verschillende onderdelen: stakeholder- en reputatiemanagement, issuemanagement, (social) media, branding, verander- en crisiscommunicatie en interne communicatie. Je wordt bij ons dus op veel verschillende domeinen uitgedaagd en je speelt een belangrijke rol in het versterken van de maatschappelijke positie van UWV en daarmee het werk wat wij doen.