Direct naar inhoud

Inloggen

    Cookies:

    Voor het plaatsen van cookies hebben wij uw toestemming nodig. Beheer uw cookievoorkeuren.

    Regels voor afspraak bij UWV

    U heeft een afspraak met een medewerker van UWV. Bijvoorbeeld een gesprek bij ons op kantoor, via de telefoon of via beeldbellen. Houd dan rekening met een aantal regels.

    Afspraak verzetten of afzeggen

    U mag de afspraak alleen verzetten of afzeggen als u daarvoor een geldige reden heeft. Bijvoorbeeld een belangrijke ziekenhuisopname of een crematie of begrafenis. We kunnen u om een bewijs hiervan vragen.

    Wij beoordelen of de reden die u doorgeeft, geldig is. Neem bij twijfel contact met ons op voor overleg.

    Geen geldige reden?

    Verzet of annuleert u een afspraak zonder geldige reden, dan kan dit gevolgen hebben voor uw uitkering. U kunt dan bijvoorbeeld tijdelijk minder uitkering krijgen.

    Hoe verzetten of afzeggen

    Bel ons zo snel mogelijk als u echt niet naar de afspraak kunt komen. Doe dit minimaal 1 werkdag voor de afspraak.

    Heeft u een afspraak met een adviseur werk? Stuurt u deze dan een Werkmapbericht via uw Werkmap of Mijn UWV. Zet in uw bericht waarom u niet naar de afspraak kunt komen of waarom u niet bereikbaar kunt zijn.

    Geldig identiteitsbewijs

    Als u een afspraak met UWV heeft, neemt u een geldig identiteitsbewijs mee. Bij de aanvraag van een uitkering moet dit een paspoort of identiteitskaart zijn. Bij andere afspraken mag dit ook een rijbewijs zijn.

    Iemand meenemen

    Als u het prettig vindt, kunt u iemand meenemen naar het gesprek. Of iemand mee laten luisteren of kijken. Bij een afspraak op kantoor moet de persoon die meekomt ook een geldig identiteitsbewijs meenemen.

    Opname maken van het gesprek

    U mag van het gesprek een opname maken. U kunt het gesprek thuis dan nog eens rustig terugluisteren of bekijken. Er gelden wel enkele regels voor het maken van een opname.

    Alleen voor eigen gebruik

    Geluids- en beeldopnames zijn alleen voor eigen gebruik. Zo beschermen we de veiligheid en privacy van onze medewerkers. U mag een opname alleen publiceren of delen via internet of social media als u daarvoor toestemming heeft van UWV. Publiceert of deelt u een opname zonder onze toestemming? Dan vragen wij u om de opname te verwijderen. Doet u dit niet, dan kan dit gevolgen voor u hebben.

    Geluidsopname: geen toestemming nodig

    U mag een geluidsopname maken van een gesprek met een medewerker van UWV. U heeft hiervoor geen toestemming nodig. Wij vinden het wel prettig als u het vooraf laat weten. De medewerker mag zelf ook een geluidsopname maken.

    Beeldopname: wel toestemming nodig

    U mag alleen een beeldopname maken met toestemming van de medewerker met wie u de afspraak heeft. Neem minimaal 5 werkdagen voor uw gesprek contact met ons op om dit te bespreken. Dan bekijken we samen met u wat de meest passende oplossing is.

    Reiskosten

    Moet u reizen voor uw afspraak met ons? Soms kunt u een reiskostenvergoeding krijgen.

    Gedragsregels

    Wij kunnen u het beste helpen als u rustig en beleefd blijft. Bekijk onze gedragsregels.

    Mogen wij u kort nog wat vragen over uw chatgesprek?