Direct naar inhoud

Inloggen

    Werkgeversportaal

    Mijn Gegevensdiensten

    Populaire zoekopdrachten

    Klanttevredenheidsonderzoek re-integratiediensten en scholing

    Tevreden cliënten vinden wij belangrijk. Daarom vragen wij u om regelmatig een klanttevredenheidsonderzoek (KTO) uit te laten voeren. Dit geldt voor leveranciers onder het Inkoopkader Re-integratiediensten en het Inkoopkader Scholingsdiensten.

    KTO re-integratiediensten

    Re-integratiebedrijven met een raamovereenkomst onder het Inkoopkader Re-integratiediensten laten elk jaar een KTO uitvoeren. Een extern onderzoeksbureau voert het KTO uit. Het meetjaar van het onderzoek loopt van 1 januari tot en met 31 december.

    Vragenlijsten KTO 2024

    Het onderzoeksbureau mag alleen een vragenlijst gebruiken van UWV. Voor een KTO over het jaar 2024 gebruikt het onderzoeksbureau 1 of meer van de onderstaande vragenlijsten:

    Onderzoeksbureau is lid van een koepel

    Een andere voorwaarde is dat het onderzoeksbureau lid is van 1 van de 3 volgende koepels:

    1. Vereniging voor Beleidsonderzoek (VBO) – bekijk de ledenlijst van VBO (beleidsonderzoek.nl)
    2. Vereniging voor Statistiek en Onderzoek (VSO) – bekijk de ledenlijst van VSO (vsonet.nl)
    3. MOA – bekijk de aangesloten marktonderzoeksbureaus (dutchresearchers.com)

    Eisen aan het onderzoek en rapport

    Voor het KTO en het onderzoeksrapport gelden bepaalde eisen en regels.

    KTO scholing

    Leveranciers van scholing laten objectief meten hoe tevreden klanten zijn over de scholing. Het gaat om de cursus, training of opleiding die onze cliënt bij u heeft gevolgd. Bent u vanuit een keurmerk verplicht om een periodiek KTO uit te (laten) voeren? Dan mag u die resultaten naar ons opsturen.