Wij kopen verschillende re-integratiediensten in. Per soort re-integratiedienst vindt u hieronder een korte uitleg.
Modulaire re-integratiediensten
Er zijn 3 re-integratiediensten die hieronder vallen.
Participatie interventie
Het doel van deze dienst is de cliënt te activeren. Hierdoor kan hij zoveel mogelijk zelf de leiding nemen en deelnemen aan een sociaal netwerk buitenshuis. Deze dienst is geschikt voor cliënten voor wie ‘Werkfit maken’ (nog) niet passend is.
Bevorderen maatschappelijke deelname
Het doel van deze dienst is de fysieke en psychische weerbaarheid van de cliënt te vergroten. Het gaat daarbij om de weerbaarheid in relatie tot werk. Deze dienst is geschikt voor cliënten voor wie ‘Werkfit maken’ (nog) niet passend is.
Begeleiding bij scholing
Deze dienst is geschikt voor cliënten die ondersteuning nodig hebben bij het volgen van een opleiding. Scholing is voor hen noodzakelijk om weer aan het werk te kunnen.
Dienst 'Werkfit maken'
Deze dienst is voor cliënten die nog niet kunnen werken. De dienst helpt de cliënt om geschikt te worden voor werk óf voor het volgen van een noodzakelijke opleiding.
Dienst ‘Naar werk’
Deze dienst helpt cliënten die weer kunnen werken om nieuw, passend en duurzaam werk te vinden. Ook helpt deze dienst de cliënt met het starten van een eigen bedrijf.
‘Praktijkassessment’
Deze dienst is voor cliënten die moeilijk kunnen inschatten wat hun mogelijkheden zijn om te werken.
U kunt zich aanmelden als leverancier van re-integratiediensten als u voldoet aan deze voorwaarden:
Op TenderNed (tenderned.nl) leest u hoe u zich aanmeldt. Daar vindt u alle documenten over het Inkoopkader Re-integratiediensten. U kunt deze bekijken en daarna besluiten of u zich wilt aanmelden.
- Wij controleren eerst of uw aanvraag compleet is en of u voldoet aan de eisen.
- U hoort binnen 6 weken of we een raamovereenkomst met u willen sluiten. Als dat zo is, krijgt u een raamovereenkomst met werkafspraken tussen UWV en uw bedrijf.
- Na ondertekening van de raamovereenkomst kunnen wij cliënten bij u aanmelden. Dit betekent niet dat u automatisch opdrachten van ons krijgt.
- U krijgt een eigen accounthouder bij UWV. U heeft regelmatig contact met de accounthouder over de kwaliteit van onze dienstverlening en de contractafspraken.
Zodra wij een re-integratiedienst bij u bestellen, krijgt u van ons een opdrachtbrief met ordernummer. In de brief staat wat u moet doen. Bijvoorbeeld een re-integratieplan opstellen.
Ordernummer op documenten
Vermeld op de documenten die u naar ons opstuurt altijd het ordernummer. U krijgt per opdracht een ordernummer. Dit ordernummer staat in de opdrachtbrief en in de digitale inkooporder die wij u sturen via beveiligde e-mail. Bewaar beide documenten goed.
Dit is een samenvatting van wat we van u verwachten als u een re-integratiedienst uitvoert:
- U houdt zich aan gemaakte afspraken. Bijvoorbeeld afspraken over termijnen.
- U kunt een bonus claimen als de cliënt na uw hulp lange tijd aan het werk blijft. Dit geldt bij de dienst ‘Werkfit maken’ en ‘Naar werk’.
- U geeft wijzigingen in uw bedrijfssituatie vooraf aan ons door. Wij beoordelen dan of deze veranderingen gevolgen hebben voor uw overeenkomst(en).
- U gebruikt het Leveranciersportaal. Bijvoorbeeld om met ons te communiceren of documenten te delen.
- Merkt u dat een klant niet meewerkt in het re-integratietraject? Dan verwachten we van u dat u een melding gedrag doet.
- U stuurt een rapportage naar ons op afgesproken momenten.
- U stuurt een factuur op de afgesproken momenten.
- U laat regelmatig een klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren, zodat we de kwaliteit van uw dienstverlening kunnen beoordelen.