Voor Mijn UWV of de Werkmap logt u in met DigiD. Dit kan op 2 manieren:
- met de DigiD app (u heeft een telefoon of tablet nodig)
- met uw gebruikersnaam, wachtwoord en sms-controle
Problemen met DigiD?
Lukt het niet om sms-controle in te stellen? Of heeft u problemen met de DigiD-app? Kijk op DigiD (digid.nl). Daar staat wat u kunt doen als inloggen niet lukt.
DigiD aanvragen
Op digid.nl kunt u met uw burgerservicenummer (BSN) een DigiD aanvragen).
- Heeft u nog geen BSN? Als u zich inschrijft in de gemeente waar u woont, kunt u een BSN krijgen. Op rijksoverheid.nl leest u hoe u aan een BSN komt.
- Woont u in het buitenland en heeft u geen burgerservicenummer (BSN)? Op Nederland Wereldwijd (nederlandwereldwijd.nl) leest u hoe u aan een BSN komt.
Als u de nationaliteit van een EU-land heeft, kunt u ook veilig inloggen bij UWV. U gebruikt dan de eID die in uw land geldt. Voorbeelden van een eID zijn:
- Neuer Personalausweis (nPA) uit Duitsland
- Documento Nacional de Identidad electrónico (DNIe) uit Spanje
Problemen met eID?
Kijk op de website van de eID die u gebruikt.
U logt in met eHerkenning op het Werkgeversportaal en Mijn Gegevensdiensten.
EH 3 of EH4 nodig
U heeft minimaal betrouwbaarheidsniveau EH3 nodig om in te loggen met eHerkenning. Voor Mijn Gegevensdiensten heeft u betrouwbaarheidsniveau EH4 nodig.
Nog geen EH3 of EH4? Verhoog dan eerst uw huidige betrouwbaarheidsniveau naar EH3 of EH4. Dit doet de beheerder van eHerkenning binnen uw organisatie samen met uw leverancier.
Machtiging per dienst
Ook heeft u een machtiging nodig voor de diensten in onze portalen. Deze machtigingen vraagt u aan via uw leverancier. In de online beheermodule van uw leverancier kunt u ook zelf machtigingen aanvragen en wijzigen. De beheerder van uw organisatie regelt daar wie voor welke dienst gemachtigd kan worden. Vraag uw leverancier naar de mogelijkheden van de beheermodule.
Per medewerker
Iedere medewerker die inlogt op onze portalen heeft een eigen eHerkenning(smiddel) nodig. De reden is dat eHerkenning persoonsgebonden is. Uw medewerkers kunnen de eHerkenning niet delen.
Nog geen eHerkenning?
U vraagt eHerkenning aan bij een erkende leverancier (eherkenning.nl). Deze leveranciers voldoen aan de eisen van de Rijksoverheid. Alleen zij mogen eHerkenning leveren. Op eHerkenning.nl vindt u een stappenplan voor de aanvraag van eHerkenning.
Problemen met eHerkenning?
Lukt het niet om met eHerkenning in te loggen? Of is de beheerder van uw organisatie uit dienst en kunt u niet meer inloggen? Neem contact op met uw leverancier van eHerkenning. Of kijk of er sprake is van onderhoud of storingen (eherkenning.nl).