Direct naar inhoud

Inloggen

    Werkgeversportaal

    Mijn Gegevensdiensten

    Inloggen op andere portalen

    Meer informatie over inloggen

    Advies, indicatie of consult aanvragen door gemeente

    Wij ondersteunen gemeenten bij de uitvoering van de Participatiewet. U kunt voor inwoners die onder de Participatiewet vallen 1 of meer diensten van UWV aanvragen.

    Nodig voor uw aanvraag

    U vult het formulier in en stuurt het naar het adres dat op het formulier staat. In het formulier leest u welke stukken u eventueel moet meesturen. Deze gegevens heeft u nodig bij het invullen van het formulier: 

    • persoonsgegevens van de inwoner (naam, adres en burgerservicenummer)
    • gegevens over de woonsituatie en begeleiding van de inwoner 
    • gegevens over de school en vervolgopleiding (naam school en periode) van de inwoner
    • gegevens over de re-integratie, het werk en/of werkgerelateerde activiteiten van de inwoner

    Na uw aanvraag

    • U krijgt een bevestiging zodra wij uw aanvraag hebben ontvangen. 
    • Wij kijken of wij voldoende informatie hebben gekregen. Het kan zijn dat onze verzekeringsarts en/of arbeidsdeskundige uw inwoner uitnodigt voor een gesprek. 
    • Binnen 8 weken na ontvangst van uw aanvraag krijgt u een rapport. Wij sturen het rapport ook naar de inwoner voor wie u de dienst heeft aangevraagd. 
    • U krijgt per maand een factuur voor de aanvullende diensten die u heeft aangevraagd. Onze wettelijke diensten zijn kosteloos. Meer informatie vindt u in het document ‘Werkafspraken Aanvullende diensten 2025’.

    Mogen wij u kort nog wat vragen over uw chatgesprek?