Direct naar inhoud

Inloggen

    Melding integriteit

    U kunt het bij ons melden als u vindt dat wij niet-integer handelen. Het gaat dan bijvoorbeeld om misbruik van vertrouwelijke informatie, ongewenst gedrag, ongewenste omgangsvormen of misbruik van bedrijfsmiddelen.

    Niet-integer handelen melden

    Om niet-integer handelen bij ons te melden, kunt u ons bellen of een brief sturen.

    Bellen over niet-integer handelen

    U kunt op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur bellen met telefoonnummer 088 - 898 25 25 (lokaal tarief – belkosten zijn afhankelijk van uw telefoonaanbieder).

    Brief sturen over niet-integer handelen

    Als u per post een melding wilt doen, stuur dan een brief naar:

    Klachtenservice UWV Bureau Integriteit
    Postbus 58071
    1040 HB AMSTERDAM

    Na uw melding

    Nadat wij uw melding hebben ontvangen, volgen er 3 stappen:

    • Een medewerker van ons Bureau Integriteit neemt binnen 1 werkdag contact met u op. Tijdens dit gesprek vertelt u wat er is gebeurd. En waarom u vindt dat wij niet-integer hebben gehandeld.
    • Bureau Integriteit kijkt of er redenen zijn om een onderzoek te starten.
    • U krijgt uiterlijk binnen 3 maanden bericht van Bureau Integriteit. Hierin staat wat is besloten en wat eventueel een volgende stap is.

    Klacht over Bureau Integriteit

    U kunt een klacht indienen als u het niet eens bent met de uitkomst van het onderzoek door Bureau Integriteit. Of als u ontevreden bent over het contact met een medewerker van dit bureau.

    Hoe klacht indienen over Bureau Integriteit

    Heeft u een klacht over Bureau Integriteit van UWV? Stuur dan een brief naar:

    UWV
    T.a.v. Bestuurszaken
    Mevr. I.D. Vroomans MSc, hoofd Bureau Integriteit
    Postbus 58285
    1040 HG Amsterdam

    Of stuur een e-mail naar: integriteit@uwv.nl. Geef in uw e-mail of brief in elk geval antwoord op deze vragen:

    • Wat is er gebeurd, wanneer is het gebeurd en waarom bent u niet tevreden?
    • Wat is uw (bedrijfs)naam, adres, eventueel uw telefoonnummer en burgerservicenummer (BSN) of loonheffingennummer?
    • Wilt u een reactie van ons ontvangen? En zo ja: Wilt u dat wij u bellen of u een brief sturen?

    Na uw klacht

    Nadat u uw klacht over Bureau Integriteit heeft ingediend, ontvangt u een ontvangstbevestiging. Daarna zijn er 2 stappen:

    1. Het hoofd van Bureau Integriteit onderzoekt uw klacht. Had u een klacht over een medewerker van Bureau Integriteit? Dan vraagt het hoofd een toelichting van deze medewerker. Ook vraagt het hoofd documenten op die te maken hebben met de klacht.
    2. Daarna ontvangt u binnen 6 weken een beslissing.

    In de beslissing staan de volgende zaken:

    • Een samenvatting van uw klacht.
    • Het overzicht van de feiten.
    • Of wij uw klacht in behandeling nemen. En zo ja, of wij vinden dat uw klacht klopt, deels klopt of niet klopt.
    • Waarom wij deze beslissing hebben genomen.
    • Maatregelen die wij mogelijk door uw klacht hebben genomen.

    Als u het niet eens bent

    Bent u het niet eens met de afhandeling van de klacht door het hoofd van Bureau Integriteit? Dan kunt u via een brief een klacht indienen bij de directie van UWV:

    T.a.v. Bestuurszaken
    Mevrouw J. Boer, directeur Bestuurszaken
    Postbus 58285
    1040 HG Amsterdam

    Onze visie op integriteit

    Wij streven naar de hoogste mate van integriteit. Onze klanten moeten erop kunnen vertrouwen dat onze medewerkers correct omgaan met alle informatie die zij mogen inzien en verwerken. En dat onze medewerkers geen misbruik maken van hun positie.

    U leest de afspraken over hoe wij binnen UWV willen werken in de Gedragscode UWV. Al onze medewerkers moeten zich aan deze gedragscode houden.

    Wilt u meer lezen over het melden van niet-integer gedrag of ander ongewenst gedrag bij UWV? Bekijk dan de UWV Meldregeling van ons Bureau Integriteit.

    Heeft deze informatie u geholpen?

    Mogen wij u kort nog wat vragen over uw chatgesprek?