Bij de WAO-aanvraag horen de volgende documenten:

  • medische informatie (ontvangen van de bedrijfsarts of arbodienst)
  • het re-integratieverslag
  • oordeel van de werknemer
  • aanvullende informatie bij het re-integratieverslag
  • arbeidsdeskundige rapportage arbodienst
  • verslagen re-integratiebureau
  • e-mails over ziekte en re-integratie
  • gespreksverslagen
  • intakeverslag re-integratiebureau
  • inzetbaarheidsprofiel
  • terugkoppeling bedrijfsarts aan werkgever
  • aanvullende (medische) informatie
  • medische informatie bij re-integratieverslag
  • functionele mogelijkhedenlijst
  • loonstroken over de periode van 1 jaar voor de eerste ziektedag
  • arbeidsovereenkomst over de periode van 1 jaar voor de eerste ziektedag
  • laatste aangifte inkomstenbelasting

Degene die de WAO-uitkering aanvraagt stuurt altijd zelf de medische informatie naar ons op. Dit kan door de documenten te uploaden bij de aanvraag.

Soms vragen wij om extra informatie mee te sturen met de WAO-aanvraag. Dit kan via de post worden verstuurd naar:

UWV
Postbus 245
1000 AE Amsterdam

Medische gegevens moeten altijd worden gestopt in een (aparte) gesloten envelop. Zet op de envelop ‘medisch geheim’.

Het re-integratieverslag bestaat uit de volgende documenten:

  • probleemanalyse (en eventuele bijstelling)
  • plan van aanpak (en eventuele bijstelling)
  • (eerstejaars)evaluatie
  • actueel oordeel van bedrijfsarts of arbodienst
  • eindevaluatie (deze vult de aanvrager samen met de werkgever in

Er zijn 2 mogelijkheden:

  • Degene die WAO aanvraagt, stuurt het re-integratieverslag mee bij de WAO-aanvraag.
  • De werkgever levert het re-integratieverslag. Dit kan via het werkgeversportaal of via de post.

De werkgever en de aanvrager spreken samen af wie de documenten van het re-integratieverslag naar UWV stuurt. De werkgever geeft altijd kopieën van het re-integratieverslag aan de aanvrager.

Als de werkgever documenten opstuurt, dan kan dit op 2 manieren.

Opsturen via werkgeversportaal

Bij het online opsturen via het werkgeversportaal is het volgende belangrijk.

  • Upload de documenten nadat de (ex-)werknemer de WAO-uitkering heeft aangevraagd.
  • Vink de juiste documenten aan.
  • Vul bij elk document de datum van ondertekening in.
  • Controleer of bij elk document het burgerservicenummer is ingevuld.
  • Gebruik alleen de volgende bestandstypen: jpg, docx, pdf.

Opsturen via post

Als de werkgever documenten via de post stuurt, moet op elk document de datum van ondertekening en het burgerservicenummer van de aanvrager staan.

Het postadres voor WAO is:

UWV
Postbus 245
1000 AE AMSTERDAM