Direct naar inhoud

Inloggen

    Werkgeversportaal

    Mijn Gegevensdiensten

    Inloggen op andere portalen

    Meer informatie over inloggen

    Als de UWV-app niet werkt

    Er kunnen verschillende oorzaken zijn waardoor de UWV-app niet werkt. U kunt zelf een aantal dingen doen om problemen op te lossen.

    De UWV-app loopt vast

    Dit is wat u kunt doen:

    • Start uw smartphone of tablet opnieuw op. Dat helpt soms.
    • Controleer ook de internetverbinding.
    • Update de UWV-app regelmatig. Dit voorkomt dat er systeemfouten ontstaan.

    Wit scherm

    Krijgt u een wit scherm te zien als u de UWV-app start? Dat komt waarschijnlijk door een systeemfout op uw apparaat. Dit is wat u kunt doen:

    • Verwijder de app van uw smartphone of tablet.
    • Download de UWV-app opnieuw vanuit de App Store of de Google Play Store. Het downloaden kan even duren. Het is belangrijk dat u wacht totdat uw smartphone of tablet aangeeft dat de app volledig is geïnstalleerd.

    Melding apparaat ongeschikt

    Krijgt u de melding dat uw apparaat ongeschikt is? Dan gebruikt u waarschijnlijk een besturingssysteem dat de UWV-app niet ondersteunt. De UWV-app werkt niet op versies van iOS of Android die nog in ontwikkeling zijn.

    Problemen bij inloggen DigiD

    Als u de UWV-app voor het eerst opent, heeft u uw DigiD nodig om in te loggen. Dit kan via de DigiD-app of via sms-controle. Wilt u de DigiD-app gebruiken om in te loggen? En werkt dat niet? Er zijn 2 mogelijke oorzaken:

    Geen verbinding met de DigiD-app

    Waarschijnlijk heeft u de DigiD-app nog niet geactiveerd. Kijk op DigiD.nl voor een stappenplan om de DigiD-app te activeren.

    Foutmelding bij gebruik DigiD-app

    Waarschijnlijk staat uw smartphone of tablet in ‘privémodus’. De privémodus blokkeert de mogelijkheid om vanuit de DigiD-app weer terug te gaan naar de UWV-app. Dit is wat u kunt doen:

    • Schakel de ‘privémodus’ uit voordat u de DigiD-app gaat gebruiken. Dit doet u via ‘Instellingen’ op uw smartphone of tablet.
    • Heeft u de instellingen aangepast? Voer dan nog een keer de stappen uit voor inloggen via de DigiD-app.

    Foutmelding bij activeren op iPhone

    Heeft u met uw iPhone op ‘activeren’ geklikt en gebeurt er niets? Dan heeft u waarschijnlijk een andere browser gebruikt dan Safari. Dit is wat u kunt doen:

    • Stel Safari eerst in als standaardbrowser.
    • Voer daarna de stappen voor het installeren van de UWV-app opnieuw uit.

    Foutmelding over uitkering

    Krijgt u de melding ‘Je kunt deze app alleen gebruiken als je een WW-uitkering hebt of een Ziektewet-uitkering na WW’? Dit kan de volgende oorzaken hebben:

    • U heeft geen recht (meer) op een WW- of Ziektewet-uitkering.
    • Uw uitkering is nog niet toegekend.
    • Uw uitkering is wel toegekend, maar er is een systeemfout op uw apparaat.

    Als het om een systeemfout gaat, kunt u dit doen:

    • Verwijder de app van uw smartphone of tablet.
    • Download de UWV-app opnieuw vanuit de App Store of de Google Play Store. Het downloaden kan even duren. Het is belangrijk dat u wacht totdat uw smartphone of tablet aangeeft dat de app volledig is geïnstalleerd.

    Ander probleem?

    Krijgt u het probleem niet opgelost? Gebruik dan Mijn UWV of de Inloggen Werkmap om uw zaken te regelen. Deactiveer de app eventueel via Mijn UWV. Daarna kunt u alle stappen van downloaden en inloggen nog een keer uitvoeren.

    Mogen wij u kort nog wat vragen over uw chatgesprek?