U kunt zich aanmelden als leverancier van een IPS-traject als u voldoet aan deze voorwaarden:
- Algemene inkoopvoorwaarden
- de voorwaarden uit het Inkoopkader Individuele Plaatsing en Steun (IPS) (pdf)
U meldt zich aan via TenderNed (tenderned.nl). Daar vindt u ook alle documenten over het Inkoopkader IPS.
- Wij controleren eerst of uw aanvraag compleet is en of u voldoet aan de eisen.
- Binnen 6 weken hoort u of we een raamovereenkomst met u willen sluiten. Als dat zo is, krijgt u een raamovereenkomst met werkafspraken tussen UWV en uw bedrijf.
- Na ondertekening van de overeenkomst kunnen wij een IPS-traject bij u inkopen. Dit betekent niet dat u automatisch opdrachten van ons krijgt.
- U krijgt een eigen accounthouder bij UWV. U heeft regelmatig contact met de accounthouder over de kwaliteit van onze dienstverlening en de contractafspraken.
Cliënt aanmelden
U kunt zelf een cliënt aanmelden. Hiervoor gebruikt u het formulier ‘Aanmelden deelnemer voor IPS-traject’. IPS kan worden ingezet voor 2 doelgroepen:
- mensen met ernstige psychische aandoeningen (EPA)
- mensen met mildere psychische aandoeningen, ook wel ‘common mental disorders’ (CMD) genoemd. Hiervoor is tijdelijk budget beschikbaar.
Dit is een samenvatting van wat we van u verwachten als u een IPS-traject uitvoert:
- U biedt een IPS-traject dat bestaat uit een combinatie van zorg, re-integratie en jobcoaching. Het traject is geïntegreerd met de behandeling van uw cliënt.
- De zoektocht naar een betaalde baan start snel. Daarbij staan de wensen van uw cliënt centraal.
- U biedt langdurige ondersteuning aan uw cliënt en aan zijn collega’s op de werkplek.
- U houdt zich aan gemaakte afspraken.
- U geeft wijzigingen in uw bedrijfssituatie vooraf aan ons door. Wij beoordelen dan of deze veranderingen gevolgen hebben voor uw overeenkomst(en).
- U gebruikt het Leveranciersportaal. Bijvoorbeeld om met ons te communiceren of documenten te delen.
- U stuurt een rapportage naar ons op afgesproken momenten.
- U stuurt een factuur op de afgesproken momenten.