Breed moratorium doorgeven
Heeft u als gemeentelijk schuldhulpverlener een breed moratorium aangevraagd voor een inwoner? En heeft de rechter deze incassopauze toegewezen? Dan kunt u ons vragen om de uitkering en eventuele toeslagen van de inwoner naar uw gemeente over te maken.
Incassopauze doorgeven
U geeft een breed moratorium aan ons door met het formulier ‘Verzoek overmaking uitkering op rekening gemeente’. U kunt dit formulier downloaden binnen de beveiligde omgeving van Mijn Gegevensdiensten.
Machtiging nodig
U heeft een machtiging nodig om het formulier in Mijn Gegevensdiensten te gebruiken. Deze machtiging regelt u bij de beheerder van Mijn Gegevensdiensten binnen uw gemeente.
Voor het eerst doorgeven
Geeft u voor het eerst een moratorium aan ons door? Dan heeft u toegang nodig tot het formulier ‘Verzoek overmaking uitkering op rekening gemeente’. U doet hiervoor het volgende:
- Stuur een e-mail naar gegevensdiensten@uwv.nl als u voor de eerste keer een moratorium aan ons wilt doorgeven.
- Vraag in deze e-mail om toegang tot het formulier ‘Verzoek overmaking uitkering op rekening gemeente’.
- Gebruik als onderwerp: Formulier ‘Verzoek overmaking uitkering op rekening gemeente’ + naam van uw gemeente. Let op: zet geen persoonlijke informatie in de e-mail.
Binnen 24 uur na uw e-mail, staat het formulier klaar op Mijn Gegevensdiensten.
Het resultaat
Nadat u het breed moratorium heeft doorgegeven, maken wij de uitkering en eventuele toeslagen over naar uw gemeente. Wij doen dit totdat het breed moratorium stopt. Tijdens het breed moratorium stoppen wij ook met alle lopende vorderingen en beslagleggingen.