Direct naar inhoud

Inloggen

    Gebruik Mijn Gegevensdiensten

    Mijn Gegevensdiensten is de beveiligde omgeving waarin we gegevens leveren of uitwisselen met zakelijke relaties. Lees waarvoor en hoe u Mijn Gegevensdiensten gebruikt.

    Waarvoor gebruiken

    In het portaal Mijn Gegevensdiensten kunt u online gegevens bekijken en zaken regelen. Bijvoorbeeld:

    • gegevensproducten aanvragen
    • gegevensproducten ophalen
    • geschiedenis van leveringen van gegevens bekijken

    Voor het eerste gebruik

    Voordat u Mijn Gegevensdiensten gaat gebruiken, doorloopt u een aantal stappen:

    • Neem contact met Gegevensdiensten op als u voor de eerste keer gegevens wilt opvragen. We bespreken dan welke informatie u nodig heeft en wat er mogelijk is.
    • Controleer of u eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau EH4 heeft. Als u al eHerkenning met een lager betrouwbaarheidsniveau heeft, verhoog dit dan naar EH4. Ga hiervoor naar uw leverancier van eHerkenning
    • Heeft u nog geen eHerkenning? Vraag dan eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau EH4 aan bij een door de overheid erkende leverancier. Op de website van eHerkenning vindt u een stappenplan voor de aanvraag van eHerkenning.

    Hoe gegevens aanvragen

    Het aanvraagproces bestaat uit een aantal stappen.

    Stap 1: uw gegevensaanvraag

    • U vraagt gegevens aan via Mijn Gegevensdiensten.
    • U krijgt binnen 3 werkdagen een reactie van ons.
    • We bespreken samen welke informatie u nodig heeft. We kunnen u vaak al informatie geven over wat wel en niet mogelijk is.
    • Soms levert u documenten aan die bewijzen dat u de gegevens mag opvragen. Bijvoorbeeld een pensioenreglement of verwerkingsovereenkomst.

    Stap 2: afspraken over de levering

    • We controleren eerst of we de gegevens die u wilt opvragen aan u mogen leveren.
    • Ook kijken we hoe we de gegevens kunnen leveren. Zijn er technische of andere beperkingen? Dan kijken wij of er andere mogelijkheden voor levering zijn.

    U krijgt een Gegevensleveringsafspraak (GLA) van ons. Dit is een soort offerte. In de GLA staat bijvoorbeeld welke gegevens we leveren, de kosten en de planning.

    Stap 3: uw akkoord

    Gaat u akkoord met de GLA? Dan leggen we de afspraken tussen u en ons vast in een overeenkomst.

    Stap 4: levering van de gegevens

    We leveren de gegevens volgens de afspraken. Het totale proces van aanvraag tot levering duurt ongeveer 3 maanden. Dit is afhankelijk van de soort gegevens die u aanvraagt.

    Nieuwe aanvraag

    Wilt u andere gegevens opvragen bij Gegevensdiensten? Of wilt u de gegevens voor een ander doel gebruiken? Dan beginnen we opnieuw aan het aanvraagproces.

    Handige documenten en formulieren

    Soms verwijzen wij u naar een document of formulier. Hier zetten we ze voor u op een rij:

    Mogen wij u kort nog wat vragen over uw chatgesprek?