Direct naar inhoud

Inloggen

    Werkgeversportaal

    Mijn Gegevensdiensten

    Inloggen op andere portalen

    Meer informatie over inloggen

    Gebruik Mijn Gegevensdiensten

    Mijn Gegevensdiensten is de beveiligde omgeving waarin we gegevens leveren of uitwisselen met zakelijke relaties. Lees waarvoor en hoe u Mijn Gegevensdiensten gebruikt.

    Waarvoor gebruiken

    In het portaal Mijn Gegevensdiensten kunt u online gegevens bekijken en zaken regelen. Bijvoorbeeld:

    • gegevensproducten aanvragen
    • gegevensproducten ophalen
    • geschiedenis van leveringen van gegevens bekijken

    Voor het eerste gebruik

    Voordat u Mijn Gegevensdiensten gaat gebruiken, doorloopt u een aantal stappen:

    • Neem contact met Gegevensdiensten op als u voor de eerste keer gegevens wilt opvragen. We bespreken dan welke informatie u nodig heeft en wat er mogelijk is.
    • Controleer of u eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau EH4 heeft. Als u al eHerkenning met een lager betrouwbaarheidsniveau heeft, verhoog dit dan naar EH4. Ga hiervoor naar uw leverancier van eHerkenning
    • Heeft u nog geen eHerkenning? Vraag dan eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau EH4 aan bij een door de overheid erkende leverancier. Op de website van eHerkenning vindt u een stappenplan voor de aanvraag van eHerkenning.

    Hoe gegevens aanvragen

    Het aanvraagproces bestaat uit een aantal stappen.

    Stap 1: uw gegevensaanvraag

    • U vraagt gegevens aan via Mijn Gegevensdiensten.
    • U krijgt binnen 3 werkdagen een reactie van ons.
    • We bespreken samen welke informatie u nodig heeft. We kunnen u vaak al informatie geven over wat wel en niet mogelijk is.
    • Soms levert u documenten aan die bewijzen dat u de gegevens mag opvragen. Bijvoorbeeld een pensioenreglement of verwerkingsovereenkomst.

    Stap 2: afspraken over de levering

    • We controleren eerst of we de gegevens die u wilt opvragen aan u mogen leveren.
    • Ook kijken we hoe we de gegevens kunnen leveren. Zijn er technische of andere beperkingen? Dan kijken wij of er andere mogelijkheden voor levering zijn.

    U krijgt een Gegevensleveringsafspraak (GLA) van ons. Dit is een soort offerte. In de GLA staat bijvoorbeeld welke gegevens we leveren, de kosten en de planning.

    Stap 3: uw akkoord

    Gaat u akkoord met de GLA? Dan leggen we de afspraken tussen u en ons vast in een overeenkomst.

    Stap 4: levering van de gegevens

    We leveren de gegevens volgens de afspraken. Het totale proces van aanvraag tot levering duurt ongeveer 3 maanden. Dit is afhankelijk van de soort gegevens die u aanvraagt.

    Nieuwe aanvraag

    Wilt u andere gegevens opvragen bij Gegevensdiensten? Of wilt u de gegevens voor een ander doel gebruiken? Dan beginnen we opnieuw aan het aanvraagproces.

    Handige documenten en formulieren

    Soms verwijzen wij u naar een document of formulier. Hier zetten we ze voor u op een rij:

    Mogen wij u kort nog wat vragen over uw chatgesprek?