Direct naar inhoud

Inloggen

    Meer informatie over inloggen

    Tolkdiensten leveren

    Sommige cliënten van UWV krijgen tolkuren. Wilt u voor hen tolken? U kunt zich aanmelden als leverancier.

    Geen leverancier?

    Bent u zelf op zoek naar een schrijf- of gebarentolk die u kan helpen? Bijvoorbeeld bij uw werk of opleiding. Hierover leest u meer op de pagina Schrijf- en gebarentolk.

    Hoe aanmelden

    Als tolk kunt u zich aanmelden bij Tolkcontact (tolkcontact.nl). Tolkcontact bemiddelt bij tolkopdrachten en verzorgt uw facturering. Dat doen ze in opdracht van UWV.

    Dit zijn de voorwaarden voor aanmelding:

    • U heeft de opleiding Tolk Nederlandse Gebarentaal of de opleiding Schrijftolk afgerond.
    • U heeft een RTGS-nummer.

    Bestelproces tolkopdracht

    U kunt op Mijn Tolkcontact (welkom.tolkcontact.nl) inloggen met eHerkenning. Via bemiddeling of het prikbord kunt u vervolgens tolkopdrachten aannemen. Als u nog geen toegang heeft tot Mijn Tolkcontact, neem dan contact op met Tolkcontact. Dan maken zij een profiel voor u aan. Ook voor vragen kunt u hier terecht.

    Tolkopdracht factureren

    U dient een factuur in voor uw gewerkte uren en kilometervergoeding. Dit doet u via Mijn Tolkcontact. Wij betalen nadat uw cliënt de factuur heeft goedgekeurd. Dat proberen we binnen 6 werkdagen te doen. In Mijn Tolkcontact kunt u ook een overzicht maken van uw facturen. Bijvoorbeeld per maand of per kwartaal.

    Veranderen uw gegevens?

    Als uw gegevens veranderen, geeft u dat door via Mijn Tolkcontact. Wacht daarna minimaal 3 werkdagen met het indienen van een factuur. Tolkcontact stuurt uw veranderde gegevens door naar UWV. Binnen 3 werkdagen verwerken wij deze gegevens.

    Mogen wij u kort nog wat vragen over uw chatgesprek?