Wat betekent de nieuwe aanpak voor u?
- U hoeft niet langer zelf een herbeoordeling aan te vragen rond de datum die de verzekeringsarts heeft vastgesteld om de medische situatie van uw werknemer opnieuw te bekijken.
- Als wij na het contact met uw werknemer beslissen dat er iets verandert in de situatie, krijgt u automatisch een kopie van de brief of beslissing.
- U en uw werknemer hebben meer duidelijkheid over wanneer uw werknemer misschien kan beginnen met re-integreren.
Bij de beoordeling heeft de arts een datum vastgesteld waarop wij opnieuw contact met uw werknemer hebben. Rond deze datum sturen wij uw werknemer een vragenlijst met vragen over de gezondheid. Daarna heeft de werknemer een gesprek. Na dit gesprek bekijken we of de medische situatie van uw werknemer misschien verandert. Als er iets veranderd is, maken wij met de werknemer een afspraak voor een herbeoordeling. Omdat de wachttijden voor een herbeoordeling lang zijn, kan dit een tijd duren.
Op dit moment zijn de wachttijden voor de beoordelingen van een WIA-uitkering lang. Wij nemen maatregelen om deze wachttijden te verminderen. Dit is 1 van de maatregelen. Door contact te houden, blijven wij op de hoogte van de medische situatie van uw werknemer. En krijgt uw werknemer pas een herbeoordeling op het moment dat dat nodig is. Zo weten u en uw werknemer beiden waar u aan toe bent.