Voor het plaatsen van cookies hebben wij uw toestemming nodig. Beheer uw cookievoorkeuren.

Het verhaal van Kasif, uitkeringsdeskundige

‘Ik spreek veel mensen in gecompliceerde situaties’, vertelt uitkeringsdeskundige faillissement Kasif. ‘Je komt aan hun geld, dus dat kan best heftig of moeilijk zijn. Je krijgt te maken met boosheid, teleurstelling of schaamte. Daar moet je natuurlijk netjes mee omgaan. Gelukkig heb ik veel trainingen gehad over hoe je dat kan doen.’

‘Als je met jouw hulp een positieve draai kunt geven aan een ingewikkelde situatie, voelt dat goed. Ik ben een soort probleemoplosser voor onze cliënten. Terwijl ik rekening houd met de soms complexe wetten, probeer ik hen zo goed mogelijk te helpen.

Uiteindelijk probeer je je altijd te verplaatsen in iemands situatie. Je kijkt wat je, binnen de kaders die er zijn, kunt doen om iemand toch concreet vooruit te helpen. Zodat ze meer vertrouwen hebben in UWV en de vangnetten die we bieden.’

‘Kasif had hiervoor een andere functie binnen UWV. ‘Ik zat daar goed op mijn plek, maar voelde ook dat ik stilstond in mijn ontwikkeling. Gelukkig waren er binnen de organisatie allerlei mogelijkheden. En mijn collega’s hadden er begrip voor dat ik me ging oriënteren op iets nieuws.

Ik vroeg hulp bij het loopbaancentrum binnen UWV en ben gaan rondkijken naar interne vacatures. Uiteindelijk kreeg ik een duidelijk advies voor het soort functies waarin ik goed zou passen. Ik wilde nieuwe dingen leren, maar wilde niet weg bij UWV. Het is een belangrijke, waardevolle organisatie en ik heb het naar mijn zin hier.’