Direct naar inhoud

Instellingen

    Cookies:

    Voor het plaatsen van cookies hebben wij uw toestemming nodig. Beheer uw cookievoorkeuren.

    Toegankelijkheid van de e-dienstverlening WW van UWV

    De e-dienstverlening van UWV is toegankelijk voor de meeste WW’ers; ruim 9% van de WW’ers heeft er echter persoonlijke één-op-één-ondersteuning bij nodig.

    UWV gaat voor de dienstverlening aan mensen met een WW-uitkering steeds meer gebruikmaken van e-dienstverlening. Om eventuele risico’s van deze ingrijpende herinrichting van de dienstverlening te kunnen beheersen, deed ITS in opdracht van UWV onderzoek naar de toegankelijkheid van e-dienstverlening. Uit dit onderzoek blijkt dat ruim 90% van de WW-klanten met de aangeboden e-dienstverlening van UWV kan omgaan. De overige ruim 9% gebruikt geen e-diensten en heeft persoonlijke één-op-één-ondersteuning nodig bij de digitale aanvraag WW en bij het gebruik van de werkmap. Het betreft veelal WW-klanten die niet in het bezit zijn van een computer, niet de Nederlandse nationaliteit hebben, weinig sollicitatieactiviteiten uitvoeren en zelf aangeven moeilijk aan het werk te komen door hun gezondheidssituatie.

    Heeft deze informatie u geholpen?

    Mogen wij u kort nog wat vragen over uw chatgesprek?